Ce este GA4?
Google Analytics 4 și cele mai actuale schimbări în colectarea datelor cu caracter personal
Google Analytics 4 sau GA4 vine cu o abordare nouă și diferită pe partea de confidențialitate a datelor și de colectarea acestora, unind informațiile măsurate din site-uri cu cele din aplicațiile mobile. Google Analytics 4 evoluează constant, este up-to-date și ready să fie un tool util al viitorului, întrucât înțelege nevoia de a ști mai multe despre ce fac utilizatorii în online, dar încearcă să nu le invadeze “agresiv” intimitatea.
Google Analytics 4 este cea mai recenta versiune de colectare de date al Google Analytics. În plus, folosește tehnologia de învățare automată a Google pentru descoperirea de noi informații legate de navigarea unui utilizator pe platforme și dispozitive diferite.
Universal Analytics, care din anul 2023 va fi suspendat, a fost gândit și creat pentru măsurători ale informațiilor culese de pe desktop, din sesiuni independente și cookie-uri. Din cauza lacunelor din datele preluate, s-a ajuns la concluzia ca este necesar un upgrade.
Varianta îmunătățintă, GA4, nu se bazează numai pe cookie-uri, ci folosește un model de date bazat pe evenimente pentru a furniza măsurătorile traseului unui user.
În cazul Universal Analytics era nevoie de Google Tag Manager pentru a urmări toate evenimentele. Google Analytics 4 aduce urmărirea automată a clickurilor pe diverse linkuri sau urmăririle de videouri, fără a fi nevoie de configurare manuală și individuală. Universal Analytics avea o serie de setări predefinite, care acum sunt înlocuite și transmise automat, alături de restul informațiilor, către GA4.
Avamntajul Google Analytics 4 este posibilitatea de a folosi colectarea datelor de pe un site, dar și de pe o aplicație mobilă.
Google Analytics 4 nu poate stoca adrese IP, lucru relevant în contextul internațional actual de confidențialitate a datelor, oferind protecție a vieții private și mai mult control asupra datelor personale.
Google Analytics 4 oferă mai multe opțiuni pentru controlul confidențialității:
• Posibilitatea dezactivării colectării datelor de pe site-uri, cât și de pe aplicații;
• Posibilitatea dezactivării funcțiilor de publicitate de pe site, dar și de pe aplicații;
• Ștergerea datelor userului final, stocate pe un dispozitiv mobil sau pe serverele Analytics;
• Posibilitatea de a decide dacă se dorește sau nu personalizarea reclamelor.