Marketing trends pentru anul 2022

Trend-uri în marketing pentru anul 2022

Anii 2020 și 2021 nu au reușit să ajungă la nivelul așteptărilor. Unii au dat faliment, alții au făcut sacrificii majore ca să rămână la suprafață, iar restul au găsit potrivită reorienterea către online. Nu câștigi, dacă nu riști. Iar cei care au ales varianta online, sunt un exemplu care confirmă acest lucru. De ce 2022 poate fi considerat un an excelent pentru axarea pe marketing digital? Iată câteva motive:

Înapoi la bază

Începând cu anul 2023, browserul Chrome va elimina colectarea third-party data. Astfel, o variantă de luat în calcul ar fi colectarea de date zero-party, adică acele date pe care userii le încredințează de bună voie prin înregistrarea pe site sau completarea de chestionare/ formulare. 

Previziunile marketerilor pentru 2022 aduc în discuție faptul că pandemia a ajutat la creșterea engagement-ului în online și că acest trend se va păstra, cel puțin, tot anul.

 

Influencerii, un segment în creștere

Marketingul prin influenceri este un trend în creștere, iar ultimi doi ani au demonstrat acest lucru. Iar acest fapt, poate fi luat în considerare chiar și pentru următorii ani.  

 

Content-ul, metodă de promovare care evoluează constant

Crearea de conținut a fost și va fi relevantă permanent, însă anul 2022 cere introducerea unor forme și mai creative de transmitere a mesajului, incluzând chiar și creații audio. Marketerii sunt provocați să găsească variante din ce în ce mai atractive, prin care să se atragă o audiență tot mai selectivă cu conținutul pe care îl citește, ascultă sau vizualizează. Conținutul trebuie să fie relevant și de calitate, să atragă atenția și să o rețină. 

 

Ține-ți audiența "în priză"

Astăzi, apropierea de audiență trebuie să fie o prioritate. Nu mai este suficient să te axezi numai pe campanii de social media, pentru că există branduri care urmează exact aceeași strategie, și e posibil ca a ta să se piardă pe drum. Prin urmare, afacerea ta trebuie să își prioriteze audineța prin strategii adiacente. Cum? Ia în calcul și trimiterea de newslettere. Este o variantă de promovare bună, care îți permite cu ușurință să trimiți informațiile tale direct publicului țină, într-un mod personalizat.

Totul este în mișcare și se axează pe rapiditate. Același lucru se întâmplă și cu atenția audienței. Iar o metodă bună de a atrage atenția până la capăt este aplicarea de videouri scurte, la obiect. Specialiștii consideră că aceste videouri scurte aduc un aport mult mai bun și au o rată de engagement peste nivelul videourilor mai lungi. Desigur, videourile lungi sunt recomandate și ele, dar trebuie aplicate corect și la momentul potrivit, pentru a detalia un serviciu sau pentru story telling.

 

Imaginea de brand nu trebuie neglijată

O imaginea de brand puternică este stâlpul oricărei afaceri care se respectă și trebuie să fie luată în calcul, din start sau cât mai curând. Face referire la investiția în crearea unei strategii de brand personalizate și în stabilirea unui tone of voice, în care fiecare cuvânt folosit trebuie valorificat, pentru că poate genera rezultatele care se doresc a fi atinse.

 

Site-ul mobile-friendly is a must have

Mutarea pe online vine la pachet cu avantaje, dar și cu provocări noi, iar optimizarea site-urile pe mobil este acum un must-do. Statisticile actuale nu arată că peste jumătate din traficul unui site este înregistrat pe mobil. Așa că, pe termen lung putem considera că realizarea unui site mobile-friendly este o investiție înțeleaptă.

ARTICOLE RECENTE